Verito

  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer
  • Wateropleidingen kiest voor Verito

    Benieuwd naar de ervaringen met softwareselectie? Lees het interview met Wateropleidingen!

    Lees meer
  • Regina Coeli kiest voor Verito

    Van volledig maatwerk naar een standaard oplossing!

    Lees meer
  • Planning: van hoofdbrekens naar verbinding

    Uitdagingen: Hoe koppel je zo efficiënt mogelijk de juiste trainer aan een cursus? Hoe verbind je trainers?

    Lees meer
  • Schouten & Nelissen kiest voor Verito

    Benieuwd waarom SAP wordt vervangen door Verito Education?

    Lees meer
  • Waarom kiest Inkoopvereniging NEVI voor Verito?

    'Met onze oude systemen kwam er nog veel handwerk aan te pas. Dit was erg inefficiënt.'

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Docent-trainer

U heeft een passie voor uw vak en wilt uw administratie zo eenvoudig mogelijk afhandelen. Zien wat uw werk eenvoudiger maakt (en niet meer) en vastleggen wat nodig is. Geen losse lijstjes meer...
lees meer

Cursusadministratie

U beheert alle aanmeldingen en mutaties en beantwoordt vragen van de cursisten. U wilt de juiste persoon snel vinden, mutaties eenvoudig verwerken en uw collega's informeren. Op één plaats en niet in meerdere systemen...
lees meer

Opleidingsmanager

U bewaakt het huidige cursus- aanbod en ontwikkelt nieuwe cursussen. U wilt weten welke cursussen snel vollopen en welke achterblijven. Zodat u tijdig kunt anticiperen...
lees meer

ICT Manager

U bent verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur en wilt de complexiteit hiervan minima- liseren. Hoe minder systemen, hoe eenvoudiger het beheer...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele cursusorganisatie. U heeft behoefte aan tijdige en eenduidige rapportages over alle bedrijfsonderdelen heen. Die inzicht bieden in wat goed gaat en vooral in wat aandacht nodig heeft. Waardoor u kunt bijsturen waar nodig...
lees meer

Waar bent u in uw zoektocht?

Door de bomen het bos niet meer zien?

Is er nog nieuws?

Je klant betrekken bij verlengingen, dit brengt het je

Gepubliceerd op: woensdag 15 februari 2023
Categorie: Algemeen, Commerciële opleiders, Goede doelen, Kunstencentra, Verenigingen

Je klant betrekken bij verlengingen, dit brengt het je

Veel diensten, zoals bijvoorbeeld jaarabonnementen, worden stilzwijgend verlengd. Andere zaken, zoals bepaalde diploma’s en certificaten met een verloopdatum, moeten mensen zelf actief verlengen. In deze blog vertelt Owe Loonstra, Manager Sales & Marketing, wat het je brengt als je je klanten hier een actieve rol in geeft.

Minder gedoe

Als je een abonnement afsluit, bijvoorbeeld op de Donald Duck of bij een telefonieaanbieder, dan wordt dat jaarlijks stilzwijgend verlengd. Hetzelfde geldt als je donateur wordt van een organisatie zoals de Vogelbescherming. Heel handig, want dat bespaart iedereen een hoop gedoe. Toch denk ik dat je ook een hoop kansen laat liggen. Jaren geleden was het simpelweg niet inzichtelijk hoeveel abonnementen er op afzienbare tijd verlengd zouden worden. Dat was de taak van een ‘andere afdeling’ en zag dat maar eens boven tafel te krijgen. Dankzij verregaande automatisering is het steeds simpeler om dat overzicht te krijgen. Dat geeft je de mogelijkheid om abonnees een maand voor de automatische verlenging een mail te sturen met een bepaald aanbod.

Te veel communicatielagen

Wanneer dat ook heel handig is, is bij het verlopen van diploma’s en certificaten die maar een beperkte geldigheid hebben. Door dat proces te digitaliseren, kun je cursisten proactief uitnodigen voor een verlengings- op opfriscursus. Als je dat niet digitaliseert, heb je met veel te veel communicatielagen te maken. De organisatie moet communiceren naar de klant, de klant moet een actie uitvoeren en die actie vervolgens terugkoppelen naar de organisatie. Als daar iemand op vakantie is of even te druk is om opvolging te geven, bestaat de mogelijkheid dat er uiteindelijk helemaal niets gebeurt.

Selfservice

Door klanten, donateurs en cursisten een selfserviceportal aan te bieden, verkort je het proces voor verlenging van een abonnement, donateurschap of opleidingscertificaat. In zo’n portal kun je ook meer mogelijkheden bieden dan alleen de verlenging. Het geeft je ook de mogelijkheid te communiceren met je klanten en ze aanvullende vragen te stellen. Misschien hebben ze wel interesse in een breder – of juist smaller – aanbod van jouw organisatie. Dat zorgt gegarandeerd voor nog hogere klanttevredenheid.

Waardering

Zo ondervond ook een goededoelenorganisatie. Iedereen die daar een machtiging afgeeft, krijgt online inzicht in die machtiging. Vooraf was men nogal huiverig. Stel: iemand besluit maandelijks vijf euro te doneren via een automatische machtiging. Als die persoon heel eenvoudig het maandelijkse sponsorbedrag kan aanpassen, leidt dat dan niet tot meer afmeldingen? Het tegendeel bleek waar. Om het effect te testen kreeg de ene helft van de donateurs wel online inzicht en de andere helft niet. De groep die wel zelf het maandbedrag kon aanpassen, bleek per saldo op lange termijn meer te doneren dan de groep die dat niet kon. Bovendien was de klanttevredenheid bij de ‘selfservicegroep’ groter dan bij de andere groep. Tenslotte zorgde het dat de organisatie efficiënter kon werken en dat de foutkans kleiner werd.

Meer weten?

Wil je ook je klant meer aan het roer zetten en tegelijkertijd tijd besparen zodat je medewerkers zich bezig kunnen houden met waar ze écht goed in zijn? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat je past.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten