Verito

  • Wateropleidingen kiest voor Verito

    Benieuwd naar de ervaringen met softwareselectie? Lees het interview met Wateropleidingen!

    Lees meer
  • Regina Coeli kiest voor Verito

    Van volledig maatwerk naar een standaard oplossing!

    Lees meer
  • Planning: van hoofdbrekens naar verbinding

    Uitdagingen: Hoe koppel je zo efficiënt mogelijk de juiste trainer aan een cursus? Hoe verbind je trainers?

    Lees meer
  • Schouten & Nelissen kiest voor Verito

    Benieuwd waarom SAP wordt vervangen door Verito Education?

    Lees meer
  • Waarom kiest Inkoopvereniging NEVI voor Verito?

    'Met onze oude systemen kwam er nog veel handwerk aan te pas. Dit was erg inefficiënt.'

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Docent-trainer

U heeft een passie voor uw vak en wilt uw administratie zo eenvoudig mogelijk afhandelen. Zien wat uw werk eenvoudiger maakt (en niet meer) en vastleggen wat nodig is. Geen losse lijstjes meer...
lees meer

Cursusadministratie

U beheert alle aanmeldingen en mutaties en beantwoordt vragen van de cursisten. U wilt de juiste persoon snel vinden, mutaties eenvoudig verwerken en uw collega's informeren. Op één plaats en niet in meerdere systemen...
lees meer

Opleidingsmanager

U bewaakt het huidige cursus- aanbod en ontwikkelt nieuwe cursussen. U wilt weten welke cursussen snel vollopen en welke achterblijven. Zodat u tijdig kunt anticiperen...
lees meer

ICT Manager

U bent verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur en wilt de complexiteit hiervan minima- liseren. Hoe minder systemen, hoe eenvoudiger het beheer...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele cursusorganisatie. U heeft behoefte aan tijdige en eenduidige rapportages over alle bedrijfsonderdelen heen. Die inzicht bieden in wat goed gaat en vooral in wat aandacht nodig heeft. Waardoor u kunt bijsturen waar nodig...
lees meer

Waar bent u in uw zoektocht?

Is er nog nieuws?

Enthousiast over vervanging Microsoft CustomerSource door docs.microsoft.com

Gepubliceerd op: maandag 15 februari 2021
Categorie: Algemeen

Enthousiast over vervanging Microsoft CustomerSource door docs.microsoft.com

Microsoft CustomerSource is een portal die Microsoft vele jaren geleden heeft opgezet voor haar klanten. Een wat onbekende bron, volledig gericht op Navision/Business Central, die lastig was te benaderen en waarbinnen het niet eenvoudig navigeren was. Inmiddels is CustomerSource vervangen door docs.microsoft.com, een veel gebruiksvriendelijker portal met een veel breder productarsenaal dan CustomerSource.

Uitgebreide informatie

De docs.microsoft.com-omgeving biedt uitgebreide documentatie over alle Microsoft-producten. In eerste instantie is al deze informatie misschien wat overweldigend. Maar als je inzoomt op Business Central, zie je de voor Business Central relevante informatie. Wat ook je favoriete manier is om kennis tot je te nemen, je komt aan je trekken. Van uitgebreide documentatie, tot filmpjes, infographics, Q&A’s en praktische voorbeelden. Het aantal filmpjes is bijna honderd en groeit maar door. Je vindt ze op het bijbehorende YouTube-kanaal.

Roadmap

Wat ook erg interessant is, is dat je de roadmap van Business Central in deze omgeving terugvindt. Zo weet je precies welke functionaliteiten in de komende maanden worden vrijgegeven en wat er nog op het programma staat. Microsoft gebruikt dit platform ook om ideeën te verzamelen. Je kunt als gebruiker je ideeën plaatsen in de digitale ideeënbus of stemmen op ideeën van andere bezoekers. Microsoft gebruikt deze input voor het ontwikkelen van hun roadmap.

Leeromgeving

De Microsoft Learn-omgeving zit heel geavanceerd in elkaar. Ongeacht je niveau, kun je een heel leertraject volgen of kiezen voor losse modules. Zo zijn er bijvoorbeeld 14 leermodules voor ‘beginners’ waarin de basis van Business Central wordt uitgelegd. Daarnaast vind je bijna tweehonderd diverse modules voor ‘gevorderde’ Business Central gebruikers om je verder te bekwamen in de oplossing. Kortom, een mooie manier om snel een goed gevoel te krijgen bij een pakket dat je wil gaan gebruiken.

De moeite waard

Persoonlijk vind ik de docs.microsoft.com-omgeving heel verfrissend om doorheen te klikken. Een mooie manier om te zien welke ontwikkelingen er gaande zijn en om er op een heel laagdrempelige manier ervaring mee opdoen. En dat geldt zeker niet alleen voor ‘cracks’ die al jaren met Business Central werken, maar ook als je nog in de oriënterende fase bent. Het biedt je de mogelijkheid om voor jouw relevantie informatie in je eigen tempo te bekijken. Bovendien is de omgeving gratis toegankelijk, ook voor iedereen zonder onderhoudscontract. Ik zou zeggen: neem eens een kijkje, het is zeker de moeite waard.

Meer weten?

Wil je meer weten over docs.microsoft.com? Bel mij via (06) 51 58 50 31 of geef door op welk moment ik jou kan bellen. Wil je regelmatig worden geïnformeerd over relevante ontwikkelingen in jouw branche of op jouw vakgebied? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Aanmelden nieuwsbrief

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten