Verito

Welke voordelen heeft een geïntegreerde oplossing voor u?

Gepubliceerd op: donderdag 26 april 2018
Categorie: Algemeen

Welke voordelen heeft een geïntegreerde oplossing voor u?

Afzonderlijk draaiende systemen voor iedere aparte afdeling binnen uw organisatie: ze zorgen vaak voor onnodige belemmeringen. Een geïntegreerde oplossing kan niet alleen veel tijd en geld besparen, het kan u ook dichter bij uw relaties brengen.

Werk efficiënt, voorkom dubbel werk

Het is misschien niet altijd direct zichtbaar aan de oppervlakte, maar verschillende afdelingen en de processen binnen die afdelingen hebben bijna altijd invloed op elkaar. Neem een verkeerd ingevulde factuur: als er op de administratieafdeling een klein foutje wordt gemaakt, kan een collega aan de financiële kant daar drie weken later last van hebben. Of, een veel pijnlijker voorbeeld: wat als een overlijdensbericht wel op de ene afdeling wordt verwerkt, maar in een ander deel van de organisatie blijft hangen? Alsnog een brief of mail sturen naar een inmiddels overleden relatie – het is het laatste dat u als organisatie wil.

Complexe koppelingen? Niet nodig!

Wanneer informatieverwerking per afdeling in een afzonderlijk systeem wordt ingericht, brengt dit risico’s met zich mee, met name in de grijze gebieden waar twee of meerdere afdelingen elkaar ‘overlappen’. Waarom zou u alles niet onderbrengen in één systeem? De voordelen zijn evident: één keer gegevensbeheer, één keer zicht op alle activiteiten van uw relaties, één keer onderhoud, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Een geïntegreerde oplossing bespaart u veel tijd en kosten die u anders kwijt bent om koppelingen in de lucht te houden en continu bij te werken.

Persoonlijke benadering door volledig klantbeeld

Bovendien kunt u op deze manier een veel completere beeldvorming krijgen van uw doelgroep. Wanneer gegevens uit alle hoeken van uw organisatie bijeen worden gebracht – bijvoorbeeld koopgedrag in de webshop, aantal en frequentie van donaties, aantal deelnames aan excursies of aantal clicks op een artikel uit de nieuwsbrief – kunnen alle lijnen die een relatie heeft lopen van en naar uw organisatie in kaart worden gebracht. Dit biedt een mooi uitgangspunt voor een persoonlijkere benadering van relaties. Hoe mooi is het als u een relatie, na aankoop van een product, kunt voorzien van een instructievideo en kunt vragen of alles naar wens is? Service en persoonlijke aandacht zijn in deze tijd een groot goed. Maak daar vooral gebruik van!

Optimaliseer uw beheer

Tot slot: met een geïntegreerde oplossing heeft u niet langer te maken met verschillende leveranciers en de noodzaak om verschillende experts in huis te hebben die voor het onderhoud van de afzonderlijke systemen verantwoordelijk zijn. Dat dit een positief effect heeft op uw efficiency, behoeft geen verdere uitleg. Let wel: wij willen niet de illusie creëren dat álle processen altijd binnen één systeem kunnen draaien. Maak voor uzelf de afweging welke processen het meest relevant zijn en zorg voor een naadloze integratie tussen deze bedrijfsonderdelen.

Meer weten?

Benieuwd naar de manier waarop Verito deze integratie vormgeeft? Bel dan 055 534 30 06 of mail naar sales@verito.nl.

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten