Verito

Nationaal Fonds Kinderhulp introduceert portal voor aanvragen

Gepubliceerd op: vrijdag 6 februari 2015
Categorie: Algemeen

Nationaal Fonds Kinderhulp introduceert portal voor aanvragen

Nationaal Fonds Kinderhulp maakt al geruime tijd gebruik van Dynamics NAV om zowel de fondswerving als het aanvraagbeheer te ondersteunen. Om het beheer van de aanvragen verder te optimaliseren heeft  Nationaal Fonds Kinderhulp samen met Verito Informatisering een portal ontwikkeld. Met deze portal kunnen aanvragers online hun aanvraag indienen en de status van hun aanvraag bekijken. De aanvraag zelf wordt rechtstreeks in Dynamics NAV geplaatst en verwerkt.

Nationaal Fonds Kinderhulp vindt dat alle kinderen recht hebben op geluk. Helaas groeien bijna 400.000 kinderen in ons land op in armoede. Zij vallen buiten de boot en kunnen niet meedoen met leeftijdsgenoten. Kinderhulp helpt hen op een hele praktische en kindgerichte manier. Bijvoorbeeld door een tweedehands fiets, contributie voor de sportclub, een weekje kamperen of zwemles mogelijk te maken. Kinderhulp werft fondsen, onder andere door het organiseren van een landelijke collecte. Het geld dat hiermee verkregen wordt, wordt besteed aan de doelstelling: geluk mogelijk maken. 

Jan Wezendonk, directeur Kinderhulp: ‘In het verleden gebruikten wij een los pakket om de aanvragen te beheren. Hierdoor hielden wij op meerdere plaatsen gegevens vast van onze doelgroep en was het nodig om handmatig informatie van het ene naar het andere pakket over te zetten. Het was daardoor ook niet mogelijk om snel een compleet inzicht in onze relaties te krijgen. Door het beheer van de aanvragen in Dynamics NAV onder te brengen hebben wij het beheer van en het inzicht in onze relaties enorm verbeterd.’

Marion Reuvers, coördinator aanvragen Kinderhulp: ‘Door het beheer van de aanvragen onder te brengen in Dynamics NAV hebben wij een flinke verbetering gerealiseerd. We merkten echter dat wij veel tijd kwijt waren aan het invoeren van aanvragen die bij ons binnenkwamen. Ook het informeren van de aanvragers over de status van de aanvraag kostte veel tijd. Met de nieuwe portal slaan wij twee vliegen in één klap. De interne verwerking van de aanvragen wordt vereenvoudigd en wij bieden onze aanvragers real-time inzicht in de status van de aanvragen. De eerste ervaring is dat het hele systeem erg gebruikersvriendelijk is. Onze aanvragers reageren erg enthousiast op ons nieuwe digitale aanvragensysteem! Makkelijk in gebruik is één van de meest gehoorde reacties. 'Een kind kan de was doen!‘

Owe Loonstra, manager sales & marketing Verito: ‘Wij zien meer en meer mogelijkheden om onze oplossing te ontsluiten en te integreren met internet. Met onze flexibele connector kunnen onze klanten zelf bepalen welke onderdelen zij willen ontsluiten. De portal van Kinderhulp is een mooi voorbeeld hoe de hedendaagse techniek Kinderhulp en haar relaties een stap vooruit kan helpen. Andere klanten zetten dezelfde techniek in voor een portal voor donateurs, klanten of cursisten.’ 

Wilt u meer weten over Nationaal Fonds Kinderhulp? Bezoekt u dan www.kinderhulp.nl. Benieuwd naar Verito en haar oplossing voor goede doelen? Bel (055) 534 30 06 of mail naar sales@verito.nl.

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten