Verito

Klanten zelf aan de knoppen door samenwerking Novaware en Verito

Gepubliceerd op: woensdag 8 juli 2020
Categorie: Algemeen

Klanten zelf aan de knoppen door samenwerking Novaware en Verito

Wij zien bij onze klanten een groeiende behoefte om hun eigen klanten, donateurs of cursisten zelf aan de virtuele knoppen te laten zitten, via een portal of een webshop. Eigenlijk net zoals we dat zien bij spelers als bol.com, wehkamp.nl en amazon.com. Omdat Business Central die functionaliteit niet biedt, gingen we op zoek naar een partner. Die vonden we in Novaware. Wij hebben Martijn Maris van Novaware gevraagd hoe hij deze samenwerking ervaart.

Eenvoudige uitwisseling door gedeelde technologie

Novaware maakt websites, klantportalen, webapplicaties en online oplossingen. Daarbij gaan we verder dan alleen de techniek. We bieden onze klanten eveneens ondersteuning bij het marketing- en creatieve proces. Verito was op zoek naar een partner die een portalomgeving kon bieden waarin je zowel content zoals nieuws en blogs kunt beheren, maar waarmee ook data-uitwisseling met Microsoft Dynamics 365 Business Central wordt ondersteund. Umbraco, ons contentmanagementsysteem, voldoet aan die eisen. Umbraco is, net als Business Central, gebouwd op Microsoft-technologie. Doordat beide systemen dezelfde ‘taal’ spreken, kunnen we eenvoudig gegevens uitwisselen.

Aansluiting op gebied van missie en visie

Niet alleen technisch gezien was er direct een klik. Ook qua missie en visie sluiten onze bedrijven mooi bij elkaar aan. Als Novaware geloven we dat ondernemen en een betere wereld heel goed samengaan. Elk bedrijf heeft het in zich om waarde te creëren en zo de wereld een beetje mooier te maken. Wij helpen graag organisaties die, net als wij, gaan voor dat verschil. Ook Verito wil bedrijven vooruithelpen en doet dat met name voor opleiders, goede doelen, kunstencentra en verenigingen. Bovendien zitten we ook geografisch bij elkaar in de buurt. Een goed recept voor een mooie samenwerking.

Eén omgeving voor meerdere klanten

Het portaal dat Verito voor ogen had moest ook zo opgezet worden dat het voor meerdere klanten geschikt zou zijn. Geen maatwerk per klant, maar één generieke basis die voor alle klanten ingezet kan worden. Waarbij uiteraard de vormgeving van de portal aansluit bij de wensen van de klant. De techniek die wij aanbieden kan daar niet alleen uitstekend voor ingezet worden, we hebben er ook de nodige ervaring mee. Zo hebben we voor Golazo Sports, de organisator van tientallen grootse sportevenementen zoals de Marathon Rotterdam en de CPC Loop Den Haag , de implementatie en support van al hun websites verzorgd. Dat hebben we zodanig opgezet in Umbraco, dat Golazo Sports nu in staat is om vanuit één multisite-systeem al haar websites te beheren. Dat sloot goed aan bij hoe Verito hun portal voor zich ziet en maakte dat we vrij snel van start konden gaan. Het feit dat we naast het technische en functionele stuk ook mee kunnen denken over het hele creatieve proces is natuurlijk ook heel fijn.

Krachtenbundeling leidt tot prachtig resultaat

Mijn collega’s en ik ervaren de samenwerking als heel prettig. Owe en zijn collega’s van Verito weten goed aan te geven wat hun wensen zijn en wat er precies ontwikkeld moet worden. Wij vullen deze ideeën aan met onze kennis en ervaring rondom vormgeving, websitebeheer en hosting. Door deze uitwisseling van kennis, ervaring en creativiteit is het ons gelukt om een heel mooi, generiek concept op te zetten waarbij wij de kracht van Business Central en de mogelijkheden van Umbraco prachtig bij elkaar brengen.

Wat hebben de klanten voor Verito hieraan?

Door de samenwerking tussen Novaware en Verito kunnen wij de klanten van Verito een hele moderne, flexibele en strak vormgegeven portal aanbieden tegen een scherpe prijs. Volledig geïntegreerd met Business Central. Deze portal kan vervolgens als middel ingezet worden om de verbinding met de relaties van de klant (leden, donateurs, aanvragers, cursisten) te versterken. En tegelijkertijd een besparing opleveren door meer en meer self-service mogelijkheden aan te bieden. Daarnaast zien wij in de portal zelf dat deze ondertussen beschikt over tal van standaard functionaliteiten die eenvoudig aan- of uitgezet worden. Functionaliteiten die, als ze als maatwerk ontwikkeld moeten worden, vele weken in beslag zouden nemen.

Extraatje

Wij zijn de samenwerking gestart met als doel een generieke portal te ontwikkelen. Ondertussen zijn wij ook met verschillende klanten van Verito in gesprek over de vraag of wij ook de publieke website(s) kunnen gaan ondersteunen. Dat doen wij natuurlijk graag!

Meer weten?

Wil je meer weten over Novaware, bezoek dan www.novaware.nl. Wil je meer weten over onze portal? Bel mij via (06) 51 58 50 31. Wil je regelmatig worden geïnformeerd over relevante ontwikkelingen in jouw branche of op jouw vakgebied? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Owe Loonstra

Aanmelden nieuwsbrief

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten