Verito

  • Hoe goed kent u uw leden?

    Creëer een volledig relatiebeeld en volg hen op hun customer journey!

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Marketeer

U bent verantwoordelijk voor het uitdenken en uitvoeren van het wervingsacties voor nieuwe leden en het behoud van de bestaande leden. U zet campagnes op, maakt analyses en selecties en bewaakt de resultaten...
lees meer

Ledenbeheer

U bewaakt de vastlegging van relaties en beantwoordt telefoontjes van uw relaties. U bent nauw betrokken bij de verwerking van de response van de campagnes en u incasseert de ledenbijdragen...
lees meer

Hoofd bedrijfsvoering

Uw organisatie levert tal van diensten aan uw leden. U bent eindverantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Van aanmeldingen voor evenementen en cursussen tot het faciliteren van kennisontwikkeling en netwerkvorming...
lees meer

Controller

U bent verantwoordelijk voor de financiën binnen uw vereniging. U bewaakt de binnenkomende facturen en betalingen en zorgt voor grip op de liquiditeit...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele organisatie. U inspireert en heeft visie. U heeft behoefte aan software die u helpt om meer uit uw medewerkers te halen. Software die de productiviteit verhoogt, de samenwerking verbetert en de communicatie vereenvoudigt...
lees meer

Is er nog nieuws?

Woud aan applicaties zorgt voor gemiste kansen in customer journey

Gepubliceerd op: maandag 16 juli 2018
Categorie: Algemeen, Goede doelen

Woud aan applicaties zorgt voor gemiste kansen in customer journey

Het is een misvatting dat het in kaart brengen van de customer journey alleen relevant is voor service- en salesgerelateerde organisaties. Ook voor de goededoelensector is het structureren van klantinteracties wel degelijk van toegevoegde waarde, ook al lijkt dat soms moeilijk te bewerkstelligen.

Klantwaardering en opvolging

Net als iedere organisatie wilt u ongetwijfeld de best mogelijke relatie met uw klant. Een klant die zich gehoord en gewaardeerd voelt, is vaker bereid tot aanvullende aankopen of donaties en zal minder snel geneigd zijn op te zeggen. Om hen zo persoonlijk mogelijk te kunnen benaderen, is het dus zeker van belang om nauwkeurig inzicht te hebben in de klantreis. Op wat voor manier komen ze in aanraking met uw organisatie? Wat beweegt hen om contact op te nemen? Wat zijn hun verwachtingen en wat is ervoor nodig om die waar te maken? Wat zijn hun interesses en hoe kunnen hun acties het best vervolgd worden?

Applicaties afstemmen

De antwoorden op al deze vragen lijken misschien allemaal losse stukjes informatie op te leveren die maar moeilijk met elkaar te verenigen zijn. Misschien gebruikt u voor een aantal touch points zelfs al een aantal applicaties, maar is het nog een opgave om deze met elkaar te combineren. Hoe structureert u de verkregen informatie en op wat voor manier koppelt u daar acties aan? Vaak worden aanvullende stappen in de klantreis slechts vertaald naar berichten in nieuwsbrieven die algemeen van aard zijn en nog te weinig zijn toegespitst op specifieke doelgroepen. Natuurlijk, voor het ‘nice to know’-aspect is het goed om te weten welke artikelen het best scoren en waar mensen het meest op klikken, maar daar blijft het vaak ook bij.

Specifieke interesses

Dat is jammer, want juist voor deze doelgroep is het interessant om informatie uit te kristalliseren in verschillende interesseprofielen. In de datagedreven maatschappij anno 2018 wilt u met uw organisatie toch ook dat stapje extra kunnen zetten? In theorie is heel veel mogelijk, maar in praktijk blijven veel kansen liggen door niet op elkaar afgestemde applicaties en onbenutte mogelijkheden van Google Analytics. De customer journey in de goededoelensector houdt niet op bij het werven van donateurs – dat is nog maar het begin!

Geïntegreerd platform

Een breed platform helpt u om de klantreis te definiëren en elimineert het woud aan applicaties waar voorheen sprake van was. Dit platform faciliteert een gemakkelijke koppeling tussen bijvoorbeeld internetkassa, social media en websites en covert alle touch points waar u normaal gesproken aparte applicaties voor nodig zou hebben. Met een dergelijke geïntegreerde oplossing kunnen online tools veel effectiever worden ingezet voor een zo volledig mogelijke customer journey en een optimale klantrelatie. De middelen zijn er, het is een kwestie van doen!

Benieuwd wat we voor u en uw organisatie kunnen betekenen? Bel 055 534 30 06 of vraag de factheet aan. Wilt u maandelijks worden geïnformeerd over relevante ontwikkelingen in uw branche of op uw vakgebied? Meldt u dan aan voor onze nieuwsbrief.

Vraag factsheet Customer Journey aan

Aanmelden nieuwsbrief

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten