Verito

  • Hoe goed kent u uw leden?

    Creëer een volledig relatiebeeld en volg hen op hun customer journey!

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Marketeer

U bent verantwoordelijk voor het uitdenken en uitvoeren van het wervingsacties voor nieuwe leden en het behoud van de bestaande leden. U zet campagnes op, maakt analyses en selecties en bewaakt de resultaten...
lees meer

Ledenbeheer

U bewaakt de vastlegging van relaties en beantwoordt telefoontjes van uw relaties. U bent nauw betrokken bij de verwerking van de response van de campagnes en u incasseert de ledenbijdragen...
lees meer

Hoofd bedrijfsvoering

Uw organisatie levert tal van diensten aan uw leden. U bent eindverantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Van aanmeldingen voor evenementen en cursussen tot het faciliteren van kennisontwikkeling en netwerkvorming...
lees meer

Controller

U bent verantwoordelijk voor de financiën binnen uw vereniging. U bewaakt de binnenkomende facturen en betalingen en zorgt voor grip op de liquiditeit...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele organisatie. U inspireert en heeft visie. U heeft behoefte aan software die u helpt om meer uit uw medewerkers te halen. Software die de productiviteit verhoogt, de samenwerking verbetert en de communicatie vereenvoudigt...
lees meer

Is er nog nieuws?

Uw website of portal integreren met Business Central? Met de Verito Portal kan het!

Gepubliceerd op: dinsdag 30 juni 2020
Categorie: Algemeen

Uw website of portal integreren met Business Central? Met de Verito Portal kan het!

Traditioneel gezien wordt de meeste informatie in Microsoft Dynamics 365 Business Central vastgelegd door eigen medewerkers. Door de opkomst van online spelers als bol.com, wehkamp.nl en amazon.com, zien we een verschuiving naar vastlegging door klanten of donateurs zelf. Met de Verito Portal bieden we de mogelijkheid om in te spelen op deze ontwikkeling.

Kopen binnen openingstijden? Hoezo?!

Als je tien jaar geleden ergens naar op zoek was, ging je naar een winkel en kocht je het daar, netjes binnen de openingstijden. In de huidige 24-uurseconomie bestel je om vijf voor twaalf iets – zonder dat je daarvoor iemand hoeft te spreken of zien – en is het bijna doodgewoon dat het dezelfde dag nog wordt geleverd. Ook bij onze klanten zagen we de behoefte ontstaan om hun eigen klanten zelf aan de virtuele knoppen te laten zitten, via een portal of een webshop. Business Central biedt die functionaliteit niet, dus zijn wij op zoek gegaan naar een oplossing, één omgeving waarin je zowel content zoals nieuws en blogs kunt beheren, maar waar ook de integratie met Business Central mogelijk is.

Gegevensuitwisseling naar twee kanten

Die gegevensuitwisseling moet naar twee kanten mogelijk zijn. Allereerst kan het gaan om een formulierenpagina waar een bezoeker zichzelf kan registreren als klant, als donateur, als docent of als cursist. waarbij je de verwerking van deze informatie eenvoudig in Business Central kunt realiseren. Daarnaast is het belangrijk dat de portalomgeving gegevens vanuit Business Central kan tonen. Zo kan een docent bijvoorbeeld zien welke cursisten er vandaag op zijn training worden verwacht en krijgt een donateur inzicht in de manier waarop zijn giften zijn besteed.

Eis 1: Code op één plek

Daarbij hadden we een aantal harde eisen. De eerste was: code op één plek. Als we bepaalde slimmigheid in Business Central hebben ingebouwd, willen we niet dat diezelfde slimmigheid opnieuw in de portal moet worden ingebouwd. Als iemand zijn postcode en huisnummer invult, dan worden in Business Central automatisch de adresgegevens gepresenteerd. Vul je een IBAN-nummer in, dan checkt Business Central automatisch of het een valide IBAN-nummer is. Dat soort functionaliteiten wilden we kunnen hergebruiken aan de portalkant. Op die manier hoef je functionaliteiten maar op een plek te onderhouden.

Eis 2: Contentbeheer

De tweede harde eis was dat het systeem goede functionaliteiten zou bieden voor het beheren van content. Hierbij kun je denken aan het plaatsen van nieuwsberichten en blogs maar ook bijvoorbeeld documentatie en uitleg voor je doelgroep.

Uitgekomen bij Umbraco

In onze zoektocht hebben we met veel partijen gesproken, maar bijna net zoveel vielen weer af, omdat ze niet aan beide eisen konden voldoen. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij het pakket Umbraco. Dit CMS bleek uitstekend te koppelen met Business Central. Umbraco is een volwaardig CMS – open source – dat draait op het Microsoft-platform en waarmee al heel wat websites zijn gebouwd. Het mooie van Umbraco is dat het een formulierenmodule heeft, die door ons te beheren is. Op die manier sluit het perfect aan op Business Central: niet alleen de inhoud van een veld komt op de juiste manier in Business Central terecht, maar ook alle controles zoals bijvoorbeeld postcode en huisnummer of IBAN-nummer, worden meegenomen. Als je in Umbraco een formulier opbouwt, neemt het de intelligentie van Business Central mee naar het formulier.

Combinatie met Verito-widgets

Daarnaast hebben wij als Verito al een flink aantal widgets gebouwd; bouwstenen die eenvoudig in Umbraco kunnen worden toegepast en volledig geïntegreerd zijn met Business Central. Op dit moment zijn er bijvoorbeeld al widgets waarmee gebruikers zich kunnen registreren, waarmee ze kunnen inloggen en adreswijzigingen doorgeven of zich aanmelden voor een cursus. En: het aantal widgets groeit gestaag.

Meer weten?

Wij organiseren op dinsdag 22 september om 10.00 uur een webinar waarin wij graag de Verito Portal aan je voorstellen. Je kunt je hiervoor aanmelden via onderstaande button. Je mag mij ook bellen via 055 534 30 06. Wil je regelmatig worden geïnformeerd over relevante ontwikkelingen in jouw branche of op jouw vakgebied? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten