Verito

  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer
  • Wateropleidingen kiest voor Verito

    Benieuwd naar de ervaringen met softwareselectie? Lees het interview met Wateropleidingen!

    Lees meer
  • Regina Coeli kiest voor Verito

    Van volledig maatwerk naar een standaard oplossing!

    Lees meer
  • Planning: van hoofdbrekens naar verbinding

    Uitdagingen: Hoe koppel je zo efficiënt mogelijk de juiste trainer aan een cursus? Hoe verbind je trainers?

    Lees meer
  • Schouten & Nelissen kiest voor Verito

    Benieuwd waarom SAP wordt vervangen door Verito Education?

    Lees meer
  • Waarom kiest Inkoopvereniging NEVI voor Verito?

    'Met onze oude systemen kwam er nog veel handwerk aan te pas. Dit was erg inefficiënt.'

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Docent-trainer

U heeft een passie voor uw vak en wilt uw administratie zo eenvoudig mogelijk afhandelen. Zien wat uw werk eenvoudiger maakt (en niet meer) en vastleggen wat nodig is. Geen losse lijstjes meer...
lees meer

Cursusadministratie

U beheert alle aanmeldingen en mutaties en beantwoordt vragen van de cursisten. U wilt de juiste persoon snel vinden, mutaties eenvoudig verwerken en uw collega's informeren. Op één plaats en niet in meerdere systemen...
lees meer

Opleidingsmanager

U bewaakt het huidige cursus- aanbod en ontwikkelt nieuwe cursussen. U wilt weten welke cursussen snel vollopen en welke achterblijven. Zodat u tijdig kunt anticiperen...
lees meer

ICT Manager

U bent verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur en wilt de complexiteit hiervan minima- liseren. Hoe minder systemen, hoe eenvoudiger het beheer...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele cursusorganisatie. U heeft behoefte aan tijdige en eenduidige rapportages over alle bedrijfsonderdelen heen. Die inzicht bieden in wat goed gaat en vooral in wat aandacht nodig heeft. Waardoor u kunt bijsturen waar nodig...
lees meer

Waar bent u in uw zoektocht?

Door de bomen het bos niet meer zien?

Is er nog nieuws?

Zo maak je van je storneringen een kans

Gepubliceerd op: woensdag 22 januari 2020
Categorie: Algemeen

Zo maak je van je storneringen een kans

Het beheren van mislukte automatische incasso’s en storneringen brengt veel werk met zich mee en wordt meestal als iets negatiefs gezien. Toch kun je storneringen ook inzetten om de klanttevredenheid te vergroten en om in een handomdraai meer inkomsten te genereren.

Heel gemakkelijk, zolang het goed gaat

Automatische incasso’s zijn een prachtig fenomeen. Zonder dat je er als organisatie omkijken naar hebt, wordt er geld van je klant of donateur geïncasseerd. Heel gemakkelijk, zolang het goed gaat. Op het moment dat het afgesproken bedrag niet geïncasseerd kan worden, krijg je een melding van de bank dat de incasso is mislukt met daarbij een afkeurcode die aangeeft wat de reden is dat de incasso niet uitgevoerd kon worden. Vervolgens komt er vaak nogal wat handmatig werk bij kijken om alles te corrigeren en om je geld alsnog te innen.

Efficiënter proces en tevredener klanten

Dat moest anders kunnen, vonden wij. Daarom hebben wij een functionaliteit gebouwd waarbij we op basis van de afkeurcode een geautomatiseerd vervolgproces in gang zetten. Klopt het bankrekeningnummer niet, krijgt de klant de mogelijkheid online zijn bankrekeningnummer te corrigeren. Afhankelijk van het type afkeurcode volgt er een andere actie. Zo kunnen we die handmatige handelingen, die er vaak bij inschieten door drukte, automatiseren en onze klanten helpen met minder moeite toch hun geld te innen terwijl het leven van hún klanten ook nog eens eenvoudiger wordt gemaakt. Efficiënt, kostenbesparend en een mooie manier om het klantcontact te verbeteren en de klanttevredenheid te vergroten.

Uilskuiken

Onlangs kreeg ik de kans als donateur de procedure te testen. Ik ontving een mailtje van Vogelbescherming Nederland. Een wat verdrietig ogend uilskuikentje vertelde mij – op heel vriendelijke toon – dat het niet was gelukt mijn contributie te incasseren. Stom van mij, ik was vergeten mijn nieuwe bankrekeningnummer door te geven. Een knop in de mail bracht mij naar een formulier, waar ik dit misverstand snel en eenvoudig kon rechtzetten. Een bedankmailtje van twee knuffelende vogels was mijn beloning. Blije Vogelbescherming Nederland, tevreden donateur. Opgelost.

Herken je de uitdaging?

En ben je benieuwd naar de oplossing die wij samen met onze klanten hiervoor hebben ontwikkeld? Bel mij via 055 534 30 06 of vraag een afspraak aan. Wil je maandelijks worden geïnformeerd over relevante ontwikkelingen in jouw branche of op jouw vakgebied? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten